Перед покупкою обов'язково з'ясуйте: - найменування та місцезнаходження продавця
- основні характеристики продукції
- ціну
- порядок прийняття претензій, умови гарантії та поставки
- порядок повернення/ обміну
Забезпечити свою покупку в Інтернеті можна за допомогою: - Відправлення товару з післяплатою.
Післяплата – спосіб розрахунку, коли гроші за товар сплачуються у поштовому відділенні та за додаткову плату надсилаються продавцеві. При післяплаті можна оглянути товар прямо у відділенні та відмовитися від купівлі, якщо він не підійшов.
- Повернення оплати через банк.
Якщо Ви оплатили покупку в Інтернеті, а продавець не відправив куплений товар - зверніться до свого банку із заявою про повернення сплачених коштів. Банк пояснить, чи можливе повернення коштів, скоординує подальші дії та проведе розслідування. Якщо через банк повернути гроші не вдалося - звертайтеся із позовом про відшкодування коштів до суду.
Як повернути кошти, сплачені за товар, який не надіслали? - зверніться із заявою про повернення коштів до Інтернет-магазину
- у разі відмови або неотримання відповіді від продавця, зверніться до установи банку із заявою про повернення сплачених коштів
- якщо банк відмовив у поверненні коштів, зверніться із заявою про вчинення злочину до підрозділів Національної поліції
- якщо гроші були переведені через платіжну онлайн систему – зверніться в службу підтримки платіжної системи
Куди звертатися у разі порушення прав споживача в мережі? - адміністрації вебсайту (у разі, якщо це сайт оголошень)
- до продавця з вимогою відновити порушене право
- до суду
- до управлінь Держпродспоживслужби у вашій області
- до Союз захисту прав споживачів України
До звернення прикладайте завірені копії документів, які підтверджують факт купівлі вами товару у вказаного продавця, надайте контакти продавця.
Найбільш популярні види шахрайства в мережі: - невідправлення товару при повній сплаті його вартості покупцем
- відправлення іншого товару замість попередньо оплаченого
- продаж товару без супровідних документів на нього
- занижена ціна на товар в інтернет-магазині
- оператор просить підтвердити покупку товару назвавши дані банківської картки
- повідомлення про виграш в лотереї, участі в якій ви не брали
Ознаки ненадійності інтернет-магазину: - відсутня повна інформація про продавця: назва, місцезнаходження, організаційно правова форма, контакти
- відсутня інформація про ціну, умови та вартість доставки, гарантійні зобов'язання, порядок розірвання договору
- вимагається виключно повна попередня сплата за товар
- розміщено неунікальні зображення товару
Джерело:
https://pravo.minjust.gov.ua/ua/programs/prava-spozhivacha