підприємцям
споживачам
задати питання
пошук по сайту
РРО
гарячі новини

Як захиститися від недобросовісних продавців онлайн?

Для підтримки підприємців держава пропонує ряд заходів.
Перед покупкою обов'язково з'ясуйте:

  • найменування та місцезнаходження продавця
  • основні характеристики продукції
  • ціну
  • порядок прийняття претензій, умови гарантії та поставки
  • порядок повернення/ обміну
Забезпечити свою покупку в Інтернеті можна за допомогою:

- Відправлення товару з післяплатою.

Післяплата – спосіб розрахунку, коли гроші за товар сплачуються у поштовому відділенні та за додаткову плату надсилаються продавцеві. При післяплаті можна оглянути товар прямо у відділенні та відмовитися від купівлі, якщо він не підійшов.

- Повернення оплати через банк.

Якщо Ви оплатили покупку в Інтернеті, а продавець не відправив куплений товар - зверніться до свого банку із заявою про повернення сплачених коштів. Банк пояснить, чи можливе повернення коштів, скоординує подальші дії та проведе розслідування. Якщо через банк повернути гроші не вдалося - звертайтеся із позовом про відшкодування коштів до суду.


Як повернути кошти, сплачені за товар, який не надіслали?

  • зверніться із заявою про повернення коштів до Інтернет-магазину
  • у разі відмови або неотримання відповіді від продавця, зверніться до установи банку із заявою про повернення сплачених коштів
  • якщо банк відмовив у поверненні коштів, зверніться із заявою про вчинення злочину до підрозділів Національної поліції
  • якщо гроші були переведені через платіжну онлайн систему – зверніться в службу підтримки платіжної системи

Куди звертатися у разі порушення прав споживача в мережі?

  • адміністрації вебсайту (у разі, якщо це сайт оголошень)
  • до продавця з вимогою відновити порушене право
  • до суду
  • до управлінь Держпродспоживслужби у вашій області
  • до Союз захисту прав споживачів України
До звернення прикладайте завірені копії документів, які підтверджують факт купівлі вами товару у вказаного продавця, надайте контакти продавця.

Найбільш популярні види шахрайства в мережі:

  • невідправлення товару при повній сплаті його вартості покупцем
  • відправлення іншого товару замість попередньо оплаченого
  • продаж товару без супровідних документів на нього
  • занижена ціна на товар в інтернет-магазині
  • оператор просить підтвердити покупку товару назвавши дані банківської картки
  • повідомлення про виграш в лотереї, участі в якій ви не брали

Ознаки ненадійності інтернет-магазину:

  • відсутня повна інформація про продавця: назва, місцезнаходження, організаційно правова форма, контакти
  • відсутня інформація про ціну, умови та вартість доставки, гарантійні зобов'язання, порядок розірвання договору
  • вимагається виключно повна попередня сплата за товар
  • розміщено неунікальні зображення товару
Джерело: https://pravo.minjust.gov.ua/ua/programs/prava-spozhivacha
Дякуємо за прочитану статтю!